Aktualności
KOMUNIKAT! Rusza nabór wniosków o dofinansowanie wózków z napędem elektrycznym !!!
Informujemy, iż Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przywraca w roku 2019 możliwość dofinansowania do zakupu wózków inwalidzkich o napędzie elektrycznym, w ramach pilotażowego programu "Aktywny samorząd". Realizatorem zadania jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie. Kto może skorzystać z dofinansowania? Osoba ubiegająca się o dofinansowanie do zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym musi posiadać: • znaczny stopień niepełnosprawności lub w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności, • zatrudnienie lub pobierać naukę lub potwierdzone opinią eksperta PFRON rokowania uzyskania zdolności do pracy albo do podjęcia nauki w wyniku wsparcia udzielonego w programie, • wiek do lat 18 lub wiek aktywności zawodowej lub zatrudnienie, • dysfunkcje uniemożliwiające samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym, • osoby w wieku emerytalnym, mogą uzyskać dofinansowanie tylko wtedy gdy są zatrudnione. Kwoty dofinansowania Maksymalna kwota dofinansowania na zakup wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym - do 10.000 zł, przy wkładzie własnym wnioskodawcy – 10% ceny brutto wózka. Termin składania wniosków o dofinansowanie: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie przyjmuje wnioski od 26.08.2019 r. do 30.09.2019 r. Wnioski można składać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie, przy ul. Krasickiego 4 - pokój 11 lub drogą pocztową (decyduje data stempla). Szczegółowe warunki uczestnictwa w programie oraz druki wniosków wraz załącznikami można uzyskać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie tel. 58/686 50 05, 681 52 69 lub na stronie internetowej w zakładce „Aktywny samorząd”.
Wniosek na zakup wózka o napędzie elektrycznym-C1
IV Rodzinny Rajd Rowerowy Półwysep Lipa
IV Rodzinny Rajd Rowerowy Półwysep Lipa, gm. Karsin, 31 sierpnia 2019 r. Lokalna Organizacja Turystyczna ,,Serce Kaszub” zaprasza na IV Rodzinny Rajd Rowerowy, który odbędzie się 31 sierpnia 2019 r. na Półwyspie Lipa (gm. Karsin). IV Rodzinny Rajd Rowerowy to przede wszystkim droga pełna dobrej zabawy! W RRR chodzi o wspólne, aktywne spędzenie wolnego czasu bez rywalizacji czy klasyfikacji. Obie trasy – MINI i MAXI – zaplanowane są tak, by z perspektywy dwóch kółek można było podziwiać piękno kaszubskiej ziemi oraz poznać innych uczestników rajdu, jadących siodełko w siodełko. Organizatorzy zadbali, by na trasie nie zabrakło wspólnych miejsc postojowych – punktów piknikowych z poczęstunkiem kuchni regionalnej. Długość i trudność tras dostosowane zostały do możliwości uczestników. Do wyboru są dwie trasy: MINI o dystansie ok. 18 km – skierowana głównie do rodzin z dziećmi, MAXI o dystansie ok. 45 km – dla wprawionych miłośników dwóch kółek. Przejazd trasami rajdu nadzorowany będzie przez doświadczonych przewodników dbających o bezpieczeństwo grupy – Rowerowe Kaszuby. Każdy uczestnik otrzyma pamiątkowy medal i dyplom. Nagrody dla najmłodszego i najstarszego uczestnika rajdu oraz najliczniejszą rodzinę biorącą udział w rajdzie. ZAPISY NA STRONIE INTERNETOWEJ: www.lot-sercekaszub.pl START i META: Półwysep Lipa PROGRAM RAJDU: 9.00 rejestracja uczestników 10.00 start Trasa MAXI 10.30 start Trasa MINI 14.30 powrót uczestników z trasy, regenerujący posiłek 15.00 – rozstrzygnięcie konkursu “8 szlaków w 8 tygodni” i wręczenie nagrody – roweru górskiego, rozdanie pamiątkowych medali i dyplomów Tego dnia na Półwyspie Lipa będą odbywać się XVIII Regaty o Srebrną Szeklę Przystani Lipa oraz piknik rodzinny z nagrodami, więc atrakcji z pewnością nie zabraknie! PATRONAT HONOROWY: Starostwo Powiatowe w Kościerzynie, Gmina Karsin PARTNERZY: Kompleks Wypoczynkowy Półwysep Lipa, Ośrodek Wypoczynkowy LARGO w Borsku, Ośrodek Wypoczynkowy eFKa Wiele, Wdzydzki Park Krajobrazowy.
Program „Dobry start” w pieczy zastępczej
Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Program „Dobry start” jest ważnym komponentem kompleksowej i długofalowej polityki rodzinnej. Program ten skierowany jest także do dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej, zarówno w jej formach rodzinnych, jak i instytucjonalnych, a także do osób przebywających w pieczy zastępczej na podstawie art. 37 ust 2 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz osób usamodzielnianych na podstawie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Świadczenie, zgodnie z ww. rozporządzeniem, otrzymają wychowankowie pieczy zastępczej do ukończenia 20 roku życia, a w przypadku osób z niepełnosprawnością – do 24 roku życia, jeśli pobierają naukę w szkole. Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić-w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej. Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie. Wnioski w formie papierowej należy składać w Sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie pokój nr 18, nr tel. 58 686 50 05 w terminie od 1 sierpnia 2019 r. do 30 listopada 2019 r. Złożenie wniosku w sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach, to pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Ważne!
• Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.
• Świadczenie dobry start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole (a szkoła w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, klasach dotychczasowej szkoły ponadgimnazjalnej prowadzonych w szkole ponadpodstawowej, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
• Od 1 sierpnia 2019 r. program obejmuje także uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.
• Program nie obejmuje studentów i dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole.
• Świadczenie dobry start nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Oznacza to, że gmina ustala prawo do świadczenia dobry start samodzielnie i nie przekazuje wniosku do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej-w państwie Unii Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii.
Wszelkie informacje są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: https://www.mrpips.gov.pl
Pliki do poprania:
Wzór wniosku-Nazwa linku
Załącznik do wniosku: zaświadczenie szkolne
Ulotka programu „Dobry start”-do pobrania
Bezpłatny udział w projekcie dla osób niepełnosprawnych
Celem głównym Projektu jest zwiększenie zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnością posiadających wykształcenie wyższe i/lub będących na ostatnim roku studiów, poprzez zaplanowanie i wdrożenie indywidualnej ścieżki kariery oraz wprowadzenie ich na rynek pracy.
Uczestnikami projektu mogą być osoby, które:
1. Są absolwentami szkoły wyższej lub są na ostatnim roku studiów wyższych;
2. Posiadają aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne);
3. Na dzień przystąpienia do projektu pozostają bez zatrudnienia. Uczestnicy projektu mogą liczyć na:
1. Wsparcie doradcy zawodowego, dla każdego z uczestników Projektu zostanie przeprowadzony test kompetencyjny oraz test metodą Clifton Strengths Finder Assesment;
2. Wsparcie psychologa/coach’a kariery;
3. Atrakcyjne warsztaty, z następujących zagadnień: o Autoprezentacja o Organizacja czasu pracy o Cele, reguły, konsekwencje o Komunikacja interpersonalna i komunikacja w zespole o Praca zespołowa, zadaniowanie i odpowiedzialność
4. Szkolenie z urządzeń i technologii wspomagających osoby z niepełnosprawnościami w środowisku zawodowym - dla wybranych uczestników
5. Wsparcie w aktywnym poszukiwaniu pracy;
6. Płatne 3-miesięczne staże aktywizacyjnego dla najlepszych (20 uczestników w każdym z okresów realizacji projektu)
7. Wsparcie opiekunów stażowych. W ramach Projektu Międzynarodowa Fundacja „Reaxum” pokrywa następujące koszty:
1. profesjonalnej obsługi merytorycznej podczas organizowanych wsparć;
2. wynajmu sal szkoleniowych podczas organizowanych warsztatów i szkoleń;
3. ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników podczas organizowanych wsparć;
4. materiałów szkoleniowych;
5. wyżywienia podczas udziału w warsztatach i szkoleniach;
6. zakwaterowania podczas udziału w szkoleniach i warsztatach – dla osób, które z uzasadnionych przyczyn nie są w stanie dojechać z miejsca zamieszkania w dniu w którym odbywa się szkolenie lub warsztat (np. odległość powyżej 100 km); koszty pokrywane będą do momentu wyczerpania budżetu środków przeznaczonych na ten cel; 7. dojazdów na szkolenia i warsztaty – koszty pokrywane do wysokości kwoty przewidzianej w budżecie i do momentu wyczerpania budżetu środków przeznaczonych na ten cel, zgodnie z obowiązującym „Regulaminem rozliczenia kosztów podróży – projekt pn. „GraduatON”. Zapraszamy do kontaktu: telefon: 728 442 860;
e-mail: kamila.zarkowska@reaxum.eu
więcej informacji pod adresem https://reaxum.eu/projekty/graduaton/o-projekcie
Zmiana czasu pracy
Szanowni Państwo.
Z uwagi na utrzymujące się upały i fakt, że temperatura powietrza przekracza +30°C, w środę 26 czerwca br. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie pracować będzie wyjątkowo do godziny 15:00.
Za wszelkie niedogodności z tym związane serdecznie przepraszamy.
Kampania rodzicielstwa zastępczego „Dajmy siebie innym” w czasie Pikniku Świętojańskiego
Zabawa zaczęła się w sobotę o godzinie 16.00. Od kilku lat piknik świętojański obchodzony jest w naszym mieście inaczej. Kiedyś noc świętojańska odbywała się nad jeziorem Gałęźnym, teraz w Parku Rodzinnym nad jeziorem Kaplicznym.
W tym roku tradycje nocy świętojańskiej połączone były z kampanią rodzicielstwa zastępczego „Dajmy siebie innym”. Oprócz wielu atrakcji podczas pikniku można było odwiedzić punkt informacyjny PCPR. Udzielaliśmy informacji jak zostać rodzicem zastępczym, rozdawaliśmy ulotki, balony. Dzieci mogły skorzystać ze stoiska ze słodkościami, pomalować sobie twarzyczki oraz zasiąść za kierownicą radiowozu policyjnego.
Tych, którzy nie zdążyli lub z innych powodów byli nieobecni a chcieliby zagłębić się w tematykę rodzicielstwa zastępczego serdecznie zapraszamy do naszej siedziby PCPR w Kościerzynie, ul. Krasickiego 4 w godzinach od 7.30-15.30. na miejscu udzielimy wszelkich informacji.
Czekamy na Państwa!