Aktualności - Spotkanie zespołu ds. opracowania ...
Spotkanie zespołu ds. opracowania Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Powiecie Kościerskim na lata 2016 - 2022
powrótW związku zakończeniem okresu obowiązywania i realizacji „Programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych w powiecie kościerskim na lata 2004 – 2015” w dniu 16 marca 2016 r. w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie odbyło się spotkanie przedstawicieli instytucji i organizacji pozarządowych, działających w obszarze polityki społecznej, zajmujących się tematyką osób z niepełnosprawnością i seniorów. Spotkanie miało na celu opracowanie nowego „Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Powiecie Kościerskim na lata 2016-2022”. Zaproszono przedstawicieli jednostek samorządowych i organizacji pozarządowych, by wspólnie wypracować program, który na kolejne lata określi działania dotyczące rozwiązywania problemów osób niepełnosprawnych na terenie powiatu.
Pracom Zespołu przewodniczyła Pani Marzena Hinca-Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kościerzynie.
Na zaproszenie PCPR do współpracy nad programem odpowiedzieli przedstawiciele Gminnych Ośrodków Pomocy Społecznej, Domu Pomocy Społecznej, Warsztatu Terapii Zajęciowej, Komendy Powiatowej Policji, Powiatowego Urzędu Pracy, Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Szpitala Specjalistycznego, Duchowieństwa, przedstawicieli Służby Zdrowia, Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz licznie przybyłych przedstawicieli organizacji pozarządowych.
Podczas spotkania przeprowadzono diagnozę problemów społecznych, analizę SWOT określającą mocne i słabe strony a także szanse i zagrożenia. Ponadto wypracowano cel główny programu i określono zadania, które będą priorytetem wszystkich działań aktywizacji społecznej i zawodowej w okresie trwania programu.
Wszystkim przybyłym gościom serdecznie dziękujemy za poświęcony czas i ogromne zaangażowania się w proces opracowywania programu.